ماه ناتمام

سید عباس حقایقی

ماه ناتمام

سید عباس حقایقی

تاب از لبِ لپ تاپ ربوده !

سید عباس حقایقی | دوشنبه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۸۵، ۱۰:۳۵ ق.ظ | ۷ نظر

هوالحق
صفر
پیش تر ها مطلب زیر را نوشتم که چاپانیده نشد. شما بخوانید بلکه حرفمان را کسی شنیده باشد. یک وقت عقده ای از دنیا نرویم. خوبیت ندارد 

یَک
تاب از لبِ لب تاپ ربوده

* نه آقا. اصلا نفرمایید. مگر می شود؟ آدم مدیر کل باشد، کله گنده باشد، ولی یک لپ تاپ (1) ناقابل نداشته باشد. افت کلاس است آقاجان. اینهمه کار داریم. این ور و آن ور می رویم. کلی نمودار و گزارش پیشرفت داریم ما . پس پیشرفت IT  چی آقا جان. الان در عصر ارتباطات هستیم.

بله بله. مانیتورش 12 اینچ به بالا باشد وزنش هم از 2 کیلو کمتر باشد. لطفا بقیه مشخصاتش رو ایمیل کنید به  modirekol…@YAHOO.com !

 

* نه آقا اصلا نفرمایید. پخش مستقیم است. کلی آمار و ارقام باید اعلام کنیم. ربع ساعت بین دو نیمه حیف است. حتما باید لپ تاپ باشد . تازه عادل جان هم زبانش خوب است. سه سوت ترجمه می کند و برای ملت می خواند.

باشه چشم. روی مارکش هم برچسب می چسبانیم که تبلیغ این اروپایی های از خدا بی خبر نشود....... چه میکنه این دیوید بکهاااام !

 

* نه آقا. اصلا نفرمایید. جشن واره ی قرآنی است. باید ملت را ترغیب کنیم به وبلاگ نوشتن. خیلی حرکت مهمی است . حتما باید جایزه اش لپ تاپ باشد. مردم تشنه ی معارف هستند ! بی زحمت برچسب حروف فارسی و عربی هم روی صفحه کلید لپ تاپ ها باشد!

 

* تحقیقات نشان می دهد که علاقه به "لپ تاپ" روز به روز در بین مقامات مسئول ، مدیرکل ها ، استعدادهای درک نشده، مغز ها ، گاگول ها ، آقازاده ها ، بانوان و ... ، به شدت در حال افزایش است. این در حالی است که مقامات آمریکایی با دقتی هوشمندانه به این مسئله ، موضوع سرقت لپ تاپ کذایی !  را پیش کشیده اند.

اگر فکر کرده اید که ملت فهیم و غیور آمریکا به ریشِ بوش می خندند و می فهمند که قضیه فقط خیال پردازی یک روزنامه نگارِ آمریکایی است ، اشتباه فکر کرده اید. چون من هم با این اوضاع کم کم دارم فکر می کنم که واقعا بعید هم نیست که لپ تاپی در کار بوده باشد و دزیده که نه، هدیه داده شده باشد! خواهشا برچسب مخالف نظام و ضدایرانی و اینها را به این بشکسته قلم نچسبانید. اتفاقا من هم می گویم که انرژی هسته ای حق مسلم ماست .

و اما بعد ... قطعا آن روزنامه نگار برای تایپ داستان خود از یک لپ تاپ خفن استفاده کرده . این را هم بگویم که برای روزنامه نگاران و خبرنگاران ایرانی هیچ لپ تاپی در کار نخواهد بود ! و گرنه مگر روزنامه نگاران ما چه چیز از آمریکایی ها کم دارند. خب ما هم می توانیم خبرسازی کنیم. مشکل فقط سر لپ تاپ است.

 

* بنده کاملا به این نکته واقفم که لپ تاپ چیز خیلی خوبی است . همین رضا امیرخانی را ببینید. توی داستان سیستان چندین صفحه از مزایای لپ تاپ نوشته. و البته شکی نیست که استفاده ای که آقای امیرخانی میکند استفاده ای کاملا بجا و صحیح است .

از بس که در آن تایپ نموده

تاب از لبِ لپ تاپ ربوده

اما شما در نظر بگیرید یکهو لپ تاپ ایشان دزدیده شود. اصلا بعید نیست ها . اگر قبول ندارید آخرِ این ته لوحه را بخوانید تا به صحت عرایض بنده پی ببرید. اگر زبانم لال چنین اتفاقی بیافتد تکلیف " بی وتن " چه می شود؟

 

* همیشه متصل کردن همین گزاره های منفصل جزء سخت ترین کارهاست. و مگر کار نویسنده ! چیست؟ البت ما که نویسنده نیستیم. خودتان بخوانید و نتیجه بگیرید. اگرچه ما راه حل هایی که به ذهنمان می رسد را عنوان می کنیم :

1- جمع آوری همه لپ تاپ ها از سطح جامعه و تحویل به قشر خبرنگار و روزنامه نگار جهت خبرسازی و ایضا جلوگیری از بوجود آمدن عقده های خبری

2- خلعِ لپ تاپ همه خبرنگاران ، قبل از ورود به هواپیماهای  C-130جهت جلوگیری از حرام شدن بودجه بیت المال !

3- فرهنگ سازی جهت استفاده صحیح و بجا از وسایل الکترونیکی ، دیجیتالی ، خوشگل ، جدید و باکلاس

4- عدم نگهداری اسناد مهم و خیلی فوق محرمانه در لپ تاپ

5- همکاری با فرهنگستان زبان و ادب فارسی جهت تغییر نام وسایلی مثل لپ تاپ و ایضا همکاری با سازمان بازیافت شهرداری جهت جمع آوری همه مارک های پشت لپ تاپ ها.

 

پاورقی:
1. لپ تاپ یا همان "نوت بوک " یا "رایانه دستی " یا " بَرزانو " !


یا علی مددی
  • سید عباس حقایقی

نظرات  (۷)

از بس که در آن نوشتی لپ تاب
گشتیم شبیه کرم شب تاب
سلام
من الان دقیقا نفهمیدم چی شد ؟!
کی بود چی بود چطور شد ؟
بابا یک کلام بگو اب تاپ می خوای دیگه !! این هوا نوشتی
السلام علیک یا ابانا یا اباصالح المهدی
سلام
مخلصیم اخوی. ما آپیم! حال داشتی یه حالی به ما بده!
یا علی
سلام داداش . یه سر به ما هم بزن. هنوز داغه...
سلام .واقعا قلم زیبا و دلنشینی دارین .خستگی رو از ادم میگیره !!!
ایییییی حرصم میگیره از نظرهای بی ربط ... لذا من تخصصی در مورد لبتاب نظر میدم .... آره اخوی ما یه قلم ناز مامانیش رو داریم ولی خداییش دست هر کی ببینم چنان نظر حرص آلودی بهش می کنم که ملت شک می کنن لبتاب سندش به اسم خودم رقم خورده یا نچ... اما عجب پدیده لاولی هست این لبتاب ... !

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">