ماه ناتمام

سید عباس حقایقی

ماه ناتمام

سید عباس حقایقی

زیارت

سید عباس حقایقی | پنجشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۸۶، ۰۲:۴۷ ب.ظ | ۶۷ نظر

هوالعزیز

هر روز در سکوت خیابان دوردست
روی ردیف نازکی از سیم می‌نشست

وقتی کبوتران حرم چرخ می‌زدند
یک بغض کهنه توی گلو داشت...می‌شکست

ابری سپید از سر گلدسته می‌پرید:
-جمع کبوتران خوش آواز خودپرست!

آنها که فکر دانه و آبند و این حرم
جایی که هرچقدر بخواهند دانه هست

آنها برای حاجتشان بال می‌زنند
اصلاً یکی به عشق تو آقا پریده‌است؟

رعدی زد آسمان و ترک خورد ناگهان
از غصه‌ی کلاغ، کلاغی که سخت مست...

ابر سپید چرخ زد و تکه پاره شد
هرجا کبوتری به زمین رفت و بال بست

باران گرفت -بغض خدا هم شکسته بود
اما کلاغ روی همان ارتفاع پست

آهسته گفت: «من که کبوتر نمی‌شوم
تنها دلم به دیدن گلدسته‌ات خوش‌ست...»

شعر از مژگان عباسلو

یا علی مددی

  • سید عباس حقایقی

نظرات  (۶۷)

سلام وب جالبی دارین. امیــدوارم روز به روز وبتون بهتر بشه موفق باشید خوشحالم میکنی اگه به سایـت منــم سر بزنین ممنونم
سلام خوبی؟

وبلاگ خوب و جالبی داری

موفق و موید باشی

به منم سر بزن
سلام. قضیه‌ی آزاد و دولتی و شاگرد زرنگ یا تنبل بودن یک‌طرفه است کاملا. ابدا منکر استعدادهایی که توی دانشگاه آزاد موجودند نیستم. بحث هم این نبوده! همه‌ی صحبتم روی همین نکته بود که شما در جواب نوشتید: «اگر کسی به این علت که مشکل مالی داره نمیتونه دانشگاه آزاد رو انتخاب کنه اصلا اشکالی نداره. بهتره با حوصله درس بخونه. به نظر من هیچ مشکلی براش به وجود نمیاد.»
به نظر شما مشکلی نداره؟! اما من نه این که فقط نظرم این باشه، دیدم و اعتقادم به اینه که مشکلات زیادی رو ایجاد می‌کنه. کافیه فقط کمی خودتون رو جای اون کسی بذارید که نسل اندر نسل مزه‌ی بی‌پولی رو کشیدن. شاید این جوری کمی از مشکلات تاخیر دو ساله در بازار کار رو بچشید...
در مورد علم و محیط علمی دانشگاه و این که این علوم علم هستن یا نه و آیا علم را باید در دانشگاه جست یا در جای دیگر و ... حرف جداگانه‌ای دارم.
تنها دلم به دیدن گلدسته‌ات خوش‌ست...
عاشق کلاغهای سیاه مسجد گوهر شادم که سحرها با اعتماد به نفس قار قاری راه می اندازند که چرت همه ی کبوتران و زائران خواب زده پاره می شود
از نظر من بودن یا نبودن نام ایران در لیست یا هو نه باعث سر شکستگی ست و نه افتخار.... اعتراض من(حتی به قدر یک کلیک ناقابل) نسبت به حرکت مسخره ی یاهوست برای قاطی کردن بازی های سیاسی در دیگر مسائل. شما هم اگر هستی یا علی ......یک کلیک و اگر وبلاگ داری یک پست فوری......
جمعه شب زنده بودم حرم دعا گو هستم...
فکر نکن خودمو لوس کردم ها.... گفتم تا اعماق وجودت بسوزه.... یه یه یه یه یه یه
سلام. 15 دقیقه تایپ کردم. همش پرید!
شما گفته بودید:
شما گفتید که یه نفر بخاطر بی پولی دو سال دیرتر به بازار کار میرسه. (یا اصلا مجبوره قید دانشگاه رو بزنه و زودتر بره در بازار کار و این یعنی قید علم رو زدن ) بعد این رو مساوی با بی پولی گرفتید.
.....
میگم: این رو مساوی با بی‌پولی نگرفتم. بی‌پولی رو از جای دیگه برداشت کردم. این مساوی دو سال دیرتر پولدار شدنه.
شما گفتید:
ببخشید مثلا الان پدر من اگر وضع مالی اش الحمدلله مناسبه از باباش فکر میکنید چی گرفته؟ هیچ. دو سال که چه عرض کنم. چندین سال هم دیرتر وارد بازار کار شده. بخاطر دوران انقلاب و ..... .
....
میگم: شرایط دوران پدرتون رو با شرایط الان مقایسه می‌کنید؟!!!!
توی بند (4) هم به همین دلیل بود که نوشتم« تصور کنید وضع در آینده به همین صورت باقی بماند » چون احتمال تغییر شرایط رو می‌دم.
معادله بدیهیه:
1- مادامی که ورود به دانشگاه آزاد، نسبت به دانشگاه دولتی این‌قدر راحت و بدون نیاز به پایه‌ی علمی قوی باشه (توجه کنید! نمیگم هرکی آزاد درس می‌خونه بیسواده. میگم کم‌سوادها هم راحت واردش میشن) و مؤلفه‌ی اصلی ورود به اون، توانایی مالی باشه
و
2- مادامی که اساس شغل و حقوق، مدرک دانشگاهی باشه، بدون توجه به سطح علمی
عدالت اجرا نمی‌شه.
دلیلش هم واضحه:
اونی که مؤلفه‌ی اصلی ورود به دانشگاه آزاد (توانایی مال) رو نداره، نمی‌تونه وارد این دانشگاه بشه یا حتی بهش فکر کنه.
با این حجم وسیع متقاضیان کنکور و احتمال نه چندان بالای قبولی در رشته‌های مناسب با استعدادها، طبیعیه که خیلی‌ها به خاطر از دست ندادن فرصت‌های درآمدزایی، قید دانشگاه رو بزنن. (در مقابل اگر کسی از نظر مالی تأمین باشه دیگه براش چه فرقی می کنه که یک سال پشت کنکور باشه یا 5 سال؟ مهم اینه که بره دانشگاه و دارای تحصیلات عالیه بشه!)
..
سلام سلام

شاید هم شدیم!

یاعلی
..
اولین بار که باکانون اومدم مشهد یکی از چیزایی که کلی بهم حال داد صدای کلاغه بود که موقع نماز صبح اومد ... دیدم بعلههههههههه ... تنها نیستم
من که کبوتر نمی‌شوم.....!!!
وای ! اون حکمته چه قدر قشنگ بود ...
ماه ناتمام ، سلام .
نوشتارت را خواندم و به غایت مستفیض شدم عزیز . اول راهم و تو آغازِ کلام را هم سپریده ایی !!
بیا و نوشتارهای غدیری من را هم بخوان ...
کلاغ... خوش به حال کلاغ که اگر رو سیاه بشه کسی نمی فهمه ... آخه رنگش همیشه سیاست.
آنها برای حاجتشان بال می‌زنند
اصلاً یکی به عشق تو آقا پریده‌است؟
.
.
.
جاری باشید
http://www.rahpouyan.com/forum/topic.asp?TOPIC_ID=6656
به نام یگانه زنده هستی بخش
"الهی زمانی که روحت را در من دمیدی،
نامم را «آدم» نهادی که یاد آور « آن دَم» الهی است.
پس دم و باز دم آغاز گشت.
با هر «دم» تو ما را می خواندی و «باز دم» ما،
لبیک به تو بود. دم... باز دم . . .
اصلاً یکی به عشق تو آقا پریده‌است؟
شعر از مژگان عباسلو

هر کس تیکه ای که دوست داره زده من هم
دلم بارون میخواد ....
غزل فوق العاده ای بود
واقعاً حال کردم...
اما اگه زقوم از آسمون افتاده بود پایین ، اون وقت بود که خوندن شعر دیوونه ام می کرد!!!....
آپدیت کردم
سر بزنی خوشحال میشم...
سلام . خوبی؟
آهسته گفت: «من که کبوتر نمی‌شوم
تنها دلم به دیدن گلدسته‌ات خوش‌ست...»
یا رفیق!

دیگر چه کفتری چه پری کفتر حَرَم...مُحرم شد و به حُرم رسید از حَرَم گذشت...

این به یادم آمد وقتی آن غزل را خواندم.
یا علی مددی!
مدت ها بود نیامده بودم آدرس را گم کرده بودم .دلم برای خیاطی که الگویش زیباست .
سلام سلام
من که اعصاب ندارم
شما هم که سر نمیزنی. خب بگو دوستت ندارم. بگو ازت بدم میاد. بگو برو بمیر.
بگو دیگه . خب بگو

(گریه با دهان باز از نوع آخر ورژن)
یاعلی
..
  • محمدمهدی
  • چند بار بگم وقتی دست و صورتتو می‌شوری، حوله خیستو ننداز روی تخت؟
    وای. . . دوباره جوراب‌هاتو پرت کردی گوشه اتاق؟
    نمی‌تونی وقتی داری دست و صورتتو می‌شوری یه آبی هم به جورابت بزنی؟
    چند بار بهت بگم من‌این رنگ رو دوست ندارم. تو اصلاً به احساسات من توجهی نداری؟
    موقعی که حرف می‌زنم حواست کجاست؟
    بله بله، گفتم برات ماشین ظرفشویی می‌خرم، اما الان نه، تا کی باید ظرف‌ها توی ظرفشویی بمونه؟ من از ظرف شستن متنفرم چند بار باید اینو تکرار کنم.
    به روزم
    یا حق
  • سید مهدی
  • هی....
    چقد دلم گرفته...
    میم امسال میای بریم یا به زور ببرمت؟؟؟
    یه یک هفته ای باید اونجا بمونی ها....
    ......
  • مجتبی ارغوان
  • سلام..به روزم با یک حرکت وبلاگی درباره اهمیت صرفه جویی...شما هم در این حرکت سهیم باشد ..یا حق
  • تدارکاتی133
  • سلام
    چرا همه تو سر کلاغا میزنن ما که هر وقت کلاغ میبینیم جیگرمون کباب میشه
    اما دلمون خوشه چون روز عرفه به بند یا مبدل السیعات بالحسنات پناه بردیم
  • تدارکاتی133
  • ببخشید اشتباه شد
    سلام!
    مگه میشه ادم حرم اما رضا بره و بیت آخرشو زیر لب زمزمه نکنه...جدا جزو شاهکارای مژگان بانو بوده...
    اما دلم به دیدینه گلدسته ات...
    اعیادتون مبارک..التماس دعا خیییلی...خیلی!
    آسمانی باشید
    سلام

    خب معلومه که عید قشنگیه!
    سلام علیکم
    عید غدیر مبارک
    سلام..
    عید مبارک..
    عیدی نمی خوایی بدی..
    ..............
    به همه سلام برسون، عیدی ما رو هم بگیر نوش جونت..
    ................
    سلام...
    دلم دوباره گرفت...
    همه کسایی که مثل من خیلی وقت توفیق زیارت امام رضا رو ندارن وقتی این شعرو میخونن دلشون میگیره....!
    عیدتون مبارک.
    در پناه حق
  • زائر دلتنگ
  • سلام. اینجا نمی خواد به روز بشه؟؟؟؟
    سلام.................
    آخییییی از دلم
    دلم تنگه اون جاست
    می خوام برم به مشهدو یه هفته اون جا بمونم.............
    دلم خیلی تنگه آقا....
    اصلا یکی به عشق تو آقا پزیده است؟؟؟؟
    وای که این جمله چه قدر قشنگه
    واقعا آدمو آتیش می زنه
    و من برگشتم ... سلام .
    سلام.
    قشنگ بود.
    خب کلاغ هم دل داره دیگه میتونه امام رو دوست داشته باشه دیگه
    ...
    حق مدد.
    سلام. خوش به حالش که حداقل گلدسته رو می دیده که دلش بهش خوش باشه!
    سلام
    من هم ... میخوام
    امام رضا رو می گم
    آخی یادش بخیر
    راستی چرا سری به ما نمی زنی
    پسر خوب به روزم
    ممنون
    فوق العاده بود!
    سلام.نمی خواید بآپید؟منتظریم
    اصلاً یکی به عشق تو آقا پریده ‌است ؟
    دلم گریه میخواد
    آهسته گفت: «من که کبوتر نمی‌شوم
    تنها دلم به دیدن گلدسته‌ات خوش‌ست...»

    من که کبوتر نمیشوم
  • زائر دلتنگ
  • سلام. کجایین شما؟؟ امتحانات اجازه به روز کردن نمیده؟؟
    به روزم با ....
  • محمدمهدی
  • زمین و زمان تکان میدهد خود را سکوت کن ...
  • کانر دویل
  • سلام.
    وبسایت بسیار جالبی دارید.
    با احترام ... کانر.
    /اینجا مدام در یادِ تو ام ؛ که چقدر دوست داشتی بیایی -امان از پا درد !- ولی اگر می آمدی به دوش میکشیدمت تا تو هم یک دلِ سیر طواف کنی .../

    ماه مهربان
    سلام
    ممنون از حضورت
    متن تازه ام خوندن داره ، منتظرتم بیا...
  • ع.زرقانی
  • نمی دانم چراچشمم فراخوان تو را دارد؟!
    چرا آپ نمی کنی
    نکنه سوخت تموم کردی؟
    اگه تموم کردی تا یه گونی زقوم واست بیارم!
    ما آپدیتیم
    سر بزنی خوشحال میشم...
    یا علی...
    آپ نمیکنین؟!
    تنها دلم به دیدن گلدسته‌ات خوش‌ست...
    اینجا هم که هنوز دیروزه!
  • محمدمهدی
  • به قصد زیارت ...
  • یاس18ساله
  • هوالحق
    سلام
    به روز نمیشه اینجا!؟؟؟ حداقل محرمی !!!
    قبلا ها فعالتر بود این جا
    التماسدعا
  • مرغ پا کوتا
  • اونوخت بر ما خشم میگرن ملت که :
    اسم خودتون رو گذاشتین وبلاگ نویسسسسس
    نظرخواهی ما اینجوریاست خیلی ام خوبه که کسی رو در بایستی نکنه اگه میخاد انتقاد بکنه راحت باشه!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">