ماه ناتمام

سید عباس حقایقی

ماه ناتمام

سید عباس حقایقی

گنج

سید عباس حقایقی | سه شنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۰۶:۱۵ ق.ظ | ۸ نظر

یا الله

حکایت آن شخص که خواب دید که آنچه می طلبی از یسار به مصر، وفا شود. آنجا گنجی است در فلان خانه. چون به مصر آمد کسی گفت: من خواب دیده ام که گنجی است به بغداد… آن شخص فهم کرد که آن گنج در مصر گفتن، جهت آن بود که مرا یقین کنند که در غیر خانه خود نمی باید جستن ... (مثنوی، دفترششم)

***


گشتیم و گشتیم دوباره برگشتیم سر خانه‌ی اول. هیچ چیزی مثل مطالعه‌ی کتاب نمی‌شود.

بعضی وقت‌ها دلم می‌کشد که یک کافه‌کتابی توی شیراز داشتیم. یک جای دنج. که آدم برود روزی ده ساعت بنشیند و کتاب بخواند...

  

فل‌فل:

دل را بکُشت خنجر فتوای عقل، لیک

ما قائل بقای به تقلید میت‌ایم

  • سید عباس حقایقی

red

نظرات  (۸)

لابد کافه کتاب هم همون مصره!
:دی
پاسخ:
جواب دندان شکنی دادی :دی
  • عارف عبداله‌زاده
  • بالاخره اینجا بروز شد!
    در مورد کتاب و این حرفا یه نیگاه اینجا بنداز: http://arpiran.blogfa.com/post/222
    سلام
    آی گفتی !
    بعد از یه وقفه طولانی بازم شروع کردم .
    ولی حیف که پاتوقی نیست جهت پیشرفت این فرهنگ کتاب خوانی !

    سلام.
    سلام. به عنوان گزینه‌ی نهایی انتخابات چند گزینه داشتم. نگاهی به معیارهایی که رهبری برای رئیس‌جمهور داشتند انداختم و با نامزدهای اصلی‌م تطبیق دادم. و بعد هم نگاهی به دشمن انداختم ببینم از کدام‌یک بیشتر می‌ترسن و به کدام‌یک بیشتر امید دارن. دشمن هم کمک خوبی می‌کنه :) من انتخاب‌م رو انجام دادم: http://aksban.com/1392/1500/
  • امید رجایی
  • چرو نمی نویسی نامفید نویس !
  • سیدخلیل موسویان
  • من که همیشه عذاب نخوندن کتاب همرامه
    خدا کنه همیشه در عذاب باشم :دی
    واقعا کتاب خوندن خیلی می چسبه, خیلی خیلی
    دلم می خواد یه کتاب فروشی داشته باشم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">