ماه ناتمام

سید عباس حقایقی

ماه ناتمام

سید عباس حقایقی

احساساتت را کنترل کن اخوی !

سید عباس حقایقی | چهارشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۸۴، ۰۶:۳۱ ب.ظ | ۱۲ نظر

للحق
چندی پیش یکی از شاعران بنام از طرف کانون دعوت شده بود به شیراز جهت شرکت در یک شب شعر. بعد از اتمام جلسه در یک جلسه خصوصی ایشان - که اتفاقا خیلی هم داش مشدی تشریف دارن - برای ما تعریف کرد که یک بار برای شرکت در یک جلسه شعر خوانی به خدمت ره بر رسیده اند. در آن جلسه وقتی که نوبت به ایشان میرسد می گوید : آقا شما در جریانات 18 تیر فرمودید که اگر عکس من را پاره کردند شما چیزی نگویید. ره بر می گویند بله گفتم. این شاعر می گوید : " ولی آقاجان اگر من کسی را ببینم که عکس شما را پاره می کند ... دهنش را سرویس می کنم" . ره بر می گوید که خب شما اشتباه می کنید و نباید این کار را بکنید. شاعر ما هم می گوید که " آقا حاالا همین است دیگر! . الغرض شما گفته بودید در مدح من شعر نگویید ولی من شعری در مدح شما گفته ام و میخواهم اینجا بخوانم". خلاصه که ایشان تعریف کردند که شعر را در مدح ره بر خوانده ولی ره بر هیچ نگفته. در پایان این شاعر یک دوبیتی در رثای یکی از شهدا خوانده که ره بر لبخند می زند و می گوید " احسنت ".
خب حالا دخلش به ما چیست؟
دخلش مربوط است به قضیه آتش زدن سفارت خانه دانمارک توسط ؟
قطعا من و همه آنهایی که این کار را انجام دادند ، توهین به عزیزترین جانِ جهان را بر نمی تابیم. اگر خیلی عاقلانه بخواهیم فکر کنیم و دودوتا چهارتا بکنیم شاید راهش آتش زدن و حمله به سفارتخانه فلان کشور نباشد. بابا ما ره بر داریم . اگر لازم باشد ایشان دستور می دهند.
یک چیزی تو مایه های جهاد است. وقتی گنبد و بارگاه آن امام را منفجر می کنند ، خون من و تو به جوش می آید. دلمان می خواهد برویم و همه شان را داغون کنیم. ولی دستور است به صبر!
--------
با همه این اوصاف لجم می گیرد از خونسردی مسئولین. هنوز نتوانستم کشف کنم اینهمه صبر - یا بی بخاری ؟ - برای چیست. به قول یکی از دوستان نمی شد لااقل سفیر فلان کشور را بخواهید ؟ نمی شد اخراجش کنید؟ نمی شد ........؟
یا علی مددی

  • سید عباس حقایقی

نظرات  (۱۲)

عجب. به نظر من که مسئولین به طور مستقیم نمی تونند بگویند که آتیش بزنید. ولی در باطن هم بدشون نمی آد. :))))
سلام / دستور رهبری تا وقتی ببینه نیروی پای کار نداره!!! همین صبر خواهد بود و این خیلی دردناکه . به قول اقای شریعتمداری میگفتن زمان امام وقتی ما باانگلیس رابطه دیپلماتیک برقرار کردیم ما تو روزنامه نوشتیم اینا استعمارگر پیرن و مردم ما از اینها متنفرند و این تنفر ما تاریخی است و ... به ما ایراد گرفتن حالا که روابط برقرار شده شما چرا تو روزنامتون مردمو تحریک می کنید ..خلاصه ایشون روزی از حاج احمد اقا خواستن دراین مورد از امام سوال کنن و جواب امام هم نقل به مضمون این بود که کار هر دو درست بوده ! . مسئولین باید کار دیپلماتیک بکنن و اون روزنامه هم کار خودشو بکنه ... حالا در مورد این هتک حرمتها هم همینطور . دانشجوها باید اعتراض کنن و سفارتخونه اتیش بزنن (جایی هم که احتمال سواستفاده دشمن باشه مسئولین گوشزد میکنن مثه اقای خاتمی تو نماز جمعه تهران که فرمودن بعضی از سفارتخونه ها واسه مظلوم نمایی تو زیرزمینشون بنزین گذاشتن و اغراض سوئی دارن) یا بعد از چند روز اقای رییس جمهور فرمودن به سفارتخونه ها حمله نکنید . از اون طرف هم رییس پلیس تهران میگن من خودم اگه تو این لباس نبودم مثه دانشجوها میریختم داخل سفارت شعار میدادم کتکش رو هم میخوردم . همیشه هم بین اینها ممکنه چند تا نفوذی مزدور پیدا بشن که با غرض و مرض باشن . اما در هر صورت انچه از سوی مردم و دانشجویان رخ داد کاملا منطقی بود . در بعد دیپلماتیک هم مسئولین باید سفرا رو احضار میکردن که کردن و وزیر امور خارجه به سران اونها نامه اعتراض امیز نوشت و بعضی شرکتهای اروپایی ادامه فعالیتشون در ایران معلقه و غیره و ذلک ...شاید عملکرد مسئولین سیاست خارجی ما باید شدیدتر می بود اما بذارین این شدت عملها به وقتش اعمال بشه ...
سلام . ایران به تنهایی نمیتونه واکنش شدید نشون بده . باید چندتا کشور همراهیش کنن . اقای احمدی نژاد هم که از چیزی دریغ نکرد . بنده خدا هم توی همه سخنرانی هاش کلی تبری کرد و هم به مسئولین کشورهای اسلامی مختلف تلفنی صحبت کرد که چرا یه تکونی به خودتون نمی دید .
  • محمدصالح مفتاح
  • سلام. در حال تهیه مطلب کاملی در این باره هستم. اما در پاسخ بگویم که اول. آنکه نمی خواهم موضوع چندان ادامه یابد. چرا که از سو استفاده ها از این موضوع می ترسم. دوم. آیا می دانید که هیچ مستند حقوقی و قانونی در جهان برای جلوگیری از اهانت به ادیان و پیامبران الهی وجود ندارد و ما نمی توانیم در این باره علیه شان اقامه دعوا کنیم؟ سوم. اگر حمله به سفارت خانه ها فقط در ایران بود حرفتان قابل تامل تر می بود. اما این امر در همه دنیا وجود دارد. سوم. رهبری در این باره تنها یک بار ابراز نظر کرد و گفت این خشم مسلمین طبیعی است. چهارم. در کشورهای دیگر هم به سفارت ما حمله می شود و پلیس آن کشورها کاری انجام نمی دهد! اما در کشور ما پلیس به سوی تجمع کنندگان هجوم می برد و با باتوم و گاز اشک آور از آنان پذیرایی می کند. پنجم. در پیام آقا در مورد جنایات اشغالگران در عراق رهبر از آنها با عنوان دولتهای محارب نام می برد و در قانون اساسی مان رابطه با این کشورها ممنوع است. چرا دولت کاری نمی کند؟ ششم. ما آرمان خواهیم و دولت مصلحت طلب باید این هردو باشند تا نه انقلاب فدا شود و نه جمهوری اسلامی!
  • محمدصالح مفتاح
  • سلام مجدد. لینک هر مطلب به تنهایی درست کار نمی کند. درستش کن! راستی من مسنجر ندارم! ایمیل کن. یا علی مدد. التماس دعا
    السلام علیک یا بقیه الله
    سلام
    ببخشید که دیر جواب دادم! در اولین فرصت شعر زیبای جناب نیر رو براتون میل میکنم. ان شاالله
  • مجتبی (مهراوه من)
  • سلام..خدا توفیق صبر بده....
  • محمد هدایت
  • سلام دوست من
    ممنون که امدی ومشرف فرمودی
    وبلاک خوبی داری
    موفق باشی
    اخوی مگر مصلحت دانشجو همان مصلحتی است که رهبر باید رعایت کند . با این حرفها که دیگر لانه جاسوسی فتح نمی شد . مو فق باشید . یا علی
  • سید علی ثاقب
  • سلام. به نظر من راه صحیح، اعتراض و تجمع و نشان دادن کامل خشم است در مقابل سفارت خانه ها اما به روشی که دشمن هم نتواند از آن استفاده تبلیغاتی کند. تجمع باید باشد ولی حمله به سفارت ها الآن _تاکید می کنم که الآن_ کار درستی نیست.
    یا حق
    شاید خیلی کارها درست باشه ولی عمل صالح تبعیت از رهبری است و رهبر با کسی تعارف ندارند که چیزی را رویشان نشود بگوییند اگر لازم باشد می گویند ... کسی که سالها برای یک سخنرانی زندان و تبعید تحمل کرده، از چه می ترسد؟ آیا غیر از این است که در پی انجام تکلیف می باشد .... بنابرین شاید نماز آخر وقت ما از نظر رهبر صحیح باشد ولی آنچه مد نظر ایشان است نماز اول وقت است و قص علی هذا ...
    bah bah!!!
    dige harfi baraye goftan nazashtid!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">